You Only Live Once!

Life is hard so it's exciting, isn't it?

Experience of study abroad 留学での経験

 

私の最初の投稿を

ご覧になられていない方はこちらからどうぞ!

 

 Let me talk about the continuation of last blog today. If you didn't read my first blog, check this out.

saofish30.hatenablog.com

 

以前の内容の続きを書かせて頂こうと思います。

学生時代、現在の就活解禁時期とは

若干ズレがありますが、

就活が解禁されるのは一番早くて3年生の10月、

正式にでも12月スタートだったわけです。

ですが、私が就職活動を開始したのは

4年生の5月頃でした。

(正しくは就職活動の“準備”を開始した時期です)

それは何故か?

理由はいたってシンプルです。

その当時、“日本で就職する”という考え自体、

私の頭の中にはなかったからです。

“海外で働きたい”という思いがあったからです。

 

では、そういう考えに至った経緯をお話します。

 

溯ること4年。大学2年生の8月、

私は海を渡りました。

目的地は世界をリードする経済大国、“アメリカ”。

ここでの生活が、

私の考えを大きく変えることになろうとは

当時は予想だにしていませんでした。

 

つづきは後ほど書かせていただきます。

 

 

 When I was a student, the official job-hunting was open from the junior year in December. But, I started to do job-hunting from the senior year in May. (Actually it was the time I started to prepare for my job-hunting) It's because I didn't even think that I'll work in Japan at the time. Then why I didn't think that I'll work in Japan? It's because I was really interested in working outside of Japan.

 Let me talk about the reason why I started to think like that, then go back 4 years in the time. I went to the state as a study abroad when I was a sophomore student on August. The destination was the United States of America where leads the whole world as an economic power. I didn't even guess that my life in there will significantly change my thinking.

 

to be continued later..